sobota 28. listopadu 2015

Jubilee Street + Do You Love Me? + Deanna + Henry Lee

Nick Cave je australský zpěvák, hudebník, spisovatel, skladatel, multiinstrumentalista, scénárista a příležitostný herec. Nejznámější kapelou ze kterou kdy účinkoval jsou bezesporu jeho "Špatná Semínka", nicméně za zmínku zajisté stojí i kapely Grinderman a The Birthday Party. Nick Cave je umělec, který se ze zaplivaných hospod a klubů vyšplhal až do výšin oceňovaných osobností hudební televizní stanicí MTV, aby tato ocenění s klidem odmítal…

… taky jste byl při MTV Awards nominován v kategorii Nejlepší umělec roku.

Ano, byl jsem nominován společně s Georgem Michaelem a ještě někým dalším. Připadal jsem si dost trapně - mám sedět na nějakém slavnostním ceremoniálu vedle George Michalea a soutěžit s ním, kdo z nás je lepší? Děláte si legraci? Nejspíš si ji nedělali, tak jsem tu akci ignoroval. Za prvé bych beztak nikdy nevyhrál, ani kdybych byl nominován již podvacáté. A za druhé jsem si nedokázal představit, co bych tam dělal. Nerad chodím do společnosti, tím méně na takovéhle události. Poslal jsem organizátorům dopis, ve kterém jsem uvedl, že jsou mi podobné snahy oceňovat umění naprosto lhostejné a že bych byl rád, kdyby mě na ně napříště nezvali. Nebylo to totiž poprvé, co jsem byl nominován na nějaké ceny. Kupříkladu před několika lety se mě australský hudební průmysl rozhodl ocenit jako nejlepšího domácího nezávislého písničkáře. Po třiadvaceti letech, během nichž jsem byl jednou z nejdůležitějších osobností australské kulturní scény a pomohl světu změnit pohled na kulturu Austrálie? Ovlivnil jsem světové vnímání australské kultury víc než kdokoliv v celé historii Austrálie. A jim trvalo třiadvacet let, než to pochopili a uvolili se mi za to udělit cenu. Tak jsem jim napsal, ať si ji strčí do prdele.





Žádné komentáře:

Okomentovat